Értékelés: Ambrose Parry - Minden testek sorsa (Raven, Fisher és Simpson 1.)

"Edinburgh, 1847,
az orvoslás, a pénz és a gyilkosságok városa" - kell ennél több? 

Fülszöveg:

"A Régi Városban halott fiatal nőkre bukkannak, akik mind hasonlóan hátborzongató véget értek.

Will Raven, az orvostanhallgató, az Új Városban hamarosan a zseniális és híres dr. Simpson tanonca lesz

Simpson mindenkit fogad a megosztott város leggazdagabbjától a legszegényebbjéig. A háza senkiéhez sem hasonlít, tömve van az odalátogató tudósokkal és merész kísérletekkel az érzéstelenítés új gyakorlatában. Raven itt ismerkedik meg Sarah Fisherrel, aki felismeri a fiút kísérő veszélyt, és azonnal ellenszenvesnek találja Ravent. A lány ugyanolyan intelligens, mint ő, de nem rendelkezik előjogokkal, amelyekből különösen az orvosi képzés lenne számára fontos.

Miután mindkettejüknek megvan rá az oka, hogy közelebbről is vizsgálni kezdjék a titokzatos haláleseteket, Raven és Sarah beleveti magát Edinburgh alvilágának legsötétebb árnyai közé, ahol, ha életben akarnak maradni, túl kell lépniük különbségeiken.

Add át magad a rejtélyeknek!"

"Az emberek gyakran gyártanak fantasztikus elméleteket és válnak megmagyarázhatatlanul vakká a szemük előtt álló nyilvánvaló dolgokra."

A Minden testek sorsa elkalauzol minket a 19. századi Edinburgh világába, ahol a sötétben árnyak leselkednek rád, és bár az új és a régi város lakói elkülönülnek egymástól, mégis újra és újra keresztezik egymást útjaik.

2022-ben magam is bejártam az utcákat, ahol a könyv szereplői ténykednek: meglátogattam a Bakehouse Close sikátorát, ahová jelen esetben Raven társaságában tévedünk - egyébként Jamie Fraser nyomdája is itt található az Outlander könyvekben -; sétáltam a Prince Streeten, ahol Mina előszeretettel vásárolgat Sarah társaságában, valamint a Queen Streeten is megfordultam, bár dr. Simpsonnal nem futottam össze. Hihetetlen érzés volt újra visszatérni Edinburgh városába - még ha csak lélekben is. Szinte láttam magam előtt a helyszíneket, de a  város hangulatán kívül szerencsére a történet is magával ragadott.

Arra mindenképpen fel kell hívnom a figyelmet, hogy rengeteg brutális jelenettel találkozunk a könyvben, a születéstől a halálig szinte minden van itt!

Utunk a régi városban indul, ahol Raven igen hamar bajba kerül (és később is megfigyelhető lesz, hogy ez bevett szokása), valamint az első gyilkossággal is találkozunk. Hogy pontosítsak, már az első oldalon találhatunk elég konkrét utalást erre: "Egy rendes történetnek nem volna szabad egy halott prostituálttal kezdődnie, és elnézést kérünk miatta, hiszen tudjuk, hogy tiszteletre méltó ember nem szeret ilyesmin gondolkodni." Meg kell mondjam, engem már itt kilóra megvett magának a könyv, mert bár nem számítottam ennyire brutális kezdésre, egyszerűen imádom, mikor egy író nem fél belevágni az események közepébe. A könyv első felére egyébként a korábban említett elemek jellemzőek leginkább: gyilkosság,  Raven bajkeverése és rengeteg orvosi, pontosabban nőgyógyászati jelenet, amiből néhányhoz erősebb gyomorra van szükség. 

Megismerjük a többi szereplőt is, közülük a kedvencem egyértelműen Sarah lett, a cserfes szobalány, aki mindenbe is beleüti az orrát, és a legnagyobb álma, hogy orvoslást tanulhasson. Élvezetes volt látni, ahogy felépül a kapcsolata Ravennel, és ellenségekből barátokká válnak, miután az események egyre közelebb hozzák őket egymáshoz. Eközben lassan az életükről is egyre többet megtudunk.

Bár a krimi szál beindulására viszonylag sokat kell várnunk, egyáltalán nem unatkozunk olvasás közben. Fokozatosan tudunk meg egyre többet a gyilkosságokról, minden haláleset után valami új információt fedezünk fel a nyomozócsapatunk, Sarah és Raven segítségével. A végére olyannyira beindult a cselekmény, hogy úgy éreztem magam, mint akinek az élete múlik az utolsó fejezeteken: nem győztem darálni a sorokat, és nekem személy szerint hatalmas megdöbbenés volt a gyilkos kiléte. Bár volt egy sanda gyanúm egy nagyon jelentős fejezet után (annyira próbálkozom spoilermentesen megfogalmazni...), mégsem gondoltam volna róla, hogy nem tiszták a szándékai.

A könyv minden tökéletessége ellenére mégis egy kicsit hiányérzetem van, mert az események sűrűjében nem kaptam választ egy nagyon fontos kérdésemre: kit látogatott meg dr. Simpson, mikor azt hitte, elváltak egymástól Ravennel?

Na de a vége! Az utolsó fejezet mindent vitt! Egy pillanatig nem voltam benne biztos, mi lett végül a gyilkos sorsa, de végül hangosan nevettem, szerintem ennél jobbat ki sem lehetett volna találni.

Remélem, a következő rész is ennyi izgalmat tartogat az olvasók számára, mert a gyönyörű borító alatt új kedvencet találtam, és nem győzöm kivárni, hogy újra visszatérjek Edinburgh orvosai közé!


Kiadási információk:

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 432
ISBN: 9789634578116
Megjelenés ideje: 2022. április 4.


Értékelésem a 2. részről

Itt megvásárolhatod

A könyv a moly.hu oldalán



A recenziós példányt köszönöm a Könyvmolyképző kiadónak!