Értékelés: Ambrose Parry - A halál művészete (Raven, Fisher és Simpson 2.)

"Edinburgh, 1849.
Gyilkosság és gyógyítás között vékony a határvonal."

"Ha hibát követtem el, az az volt, hogy ugyanazon családnak négy tagját is megöltem."


Fülszöveg:

"Betegek tömegei halnak meg mindenütt a városban, az orvosok pedig tehetetlenek…

…annak ellenére is, hogy a város élen jár a modern orvostudományban. Ám a nagy tiszteletben álló dr. James Simpsont nem csupán ez aggasztja – azt suttogják, ő a felelős egy gyanús körülmények között eltávozott beteg haláláért.

Simpson védence, Will Raven és a korábban szobalányként dolgozó Sarah Fisher eltökélten tisztára akarja mosni pártfogójuk nevét. Ám mivel Raven közben saját természete sötét oldalával birkózik, Sarah-t pedig leköti, hogy többet tanuljon az orvostudományról, mint amit a társadalom egy nő számára elfogadhatónak talál, nehezen értik meg, mi okozza a haláleseteket.

Willnek és Sarah-nak egyesíteniük kell erőiket, és be kell venniük magukat Edinburgh legveszélyesebb utcáiba, hogy felmentessék Simpson professzort a vádak alól.

Azonban hamarosan felfedezik, hogy a tömeges halálozás okozójára eddig csupán valószínűtlensége okán nem derült fény."

"Sosem találtam úgy, hogy a halál vagy a betegségek ilyen alapon válogattak volna – mondta. – Jó és rossz, gazdag és szegény, a bűnös és a helyesen élő ember mind sebezhető. Senki sem védett. És nem hiszem, hogy önnek ez büntetés. Véleményem szerint ön semmivel sem érdemelte ki ezt. Egyszerűen a vágyai szerint élt, és én ebben nem látok hibát. A bűn inkább az, hogy mi, többiek nem így teszünk."

Értékelés:

Hihetetlen mértékű izgalommal vágtam bele újra Edinburgh orvosainak történetébe, és bár tetszett, amit átéltem, egy kis csalódást is érzek a kötettel kapcsolatban. Már az első néhány fejezetben szomorúan vettem tudomásul, hogy bizony nem onnan folytatjuk a történetet, ahol abbahagytuk - egy kis részem mégis örült neki, mert szegény szereplőknek sok lett volna egyszerre ennyi nyomozás. 

Ahogy a Minden testek sorsában, úgy itt is egyből az események közepébe csapunk, ahol Raven szokásához híven éppen bajba keveredik, bár azért reménykedem benne, hogy a harmadik részben nem így fogunk vele találkozni. Ami első ránézésre a legnagyobb különbség volt, hogy a gyilkos szemszögét is megismerjük. Először a múltját meséli el: mi történt vele élete során, miért gyilkol, majd később a jelenbeli gondolatait is láthatjuk. Sokáig azt gondoltam, nem lesz nagy meglepetés a kiléte, messziről látszik, ki a gyilkos. Aztán jött a csavar, ami után csak néztem magam elé, annyira megdöbbentett, annak ellenére, hogy visszagondolva rengeteg nyom utalt rá.

A fülszöveg számomra kicsit félrevezető volt, teljesen abban a hitben voltam, hogy Simpson doktort az akasztástól fogják megmenteni, de a valóságban a vádak szinte alig kaptak szerepet, vagy legalábbis az ő életét úgy láttam, nem különösebben befolyásolták.

Az első kötethez képest Raven és Sarah is látványos karakterfejlődésen ment keresztül, ez leginkább az utolsó néhány fejezeten szembetűnő, mikor végre magukért cselekednek, és pontosan tudják, mit akarnak. Amikor ezt az értékelést írom, közel egy hete, hogy kivégeztem a könyvet, de Raven és Sarah kapcsolatáért - pontosabban annak hiányáért még mindig fáj a szívem. A minden testek sorsának vége olyan ígéretes volt, azt reméltem, az esküvőjükkel, vagy legalább egy közös jelenettel fog kezdődni A halál művészete. Sajnos ez nem így lett, de ettől függetlenül örülök neki, hogy önmagukat sikerült megtalálniuk.

Ha olvastátok az előző kötetről írt értékelésem, akkor azt írtam, egy Simpson doktorral kapcsolatos kérdésemre nem kaptam választ, és emiatt hiányérzetem volt. A halál művészete szerencsére ezért kárpótolt, és megtudtam az igazságot.

Ahogy említettem, nem vagyok maradéktalanul elégedett a könyvvel, hiányzott Raven és Sarah kapcsolata, valamint egy térkép az első oldalról :D

Sok más meglepetést tartogat még a regény, amit az értékelésemben nem érintettem, úgy gondolom, ezeket mindenki saját maga kell, hogy felfedezze. 

Ami engem illet, a sorozat felkerült a kedvenceim listájára, és mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti a thriller világát, és szívesen ellátogatna a 19. századi Edinburgh városába!


  Kiadási információk:

  Kiadó: Könyvmolyképző
  Oldalszám: 448
  ISBN: 9789635970544
  Megjelenés ideje: 2022. október 7.


  Értékelésem az 1. részről

  Itt megvásárolhatod

  A könyv a moly.hu oldalán



A recenziós példányt köszönöm a Könyvmolyképző kiadónak!