Értékelés: Kerri Maniscalco - Kingdom of the Wicked (Gonoszok királysága 1.)

"Két nővér. Egy brutális gyilkosság. Egy bosszúhadjárat… És egy mámorító szerelem."

"Ez a herceg nem olyan, mint amilyenek a tündérmesékben szerepelnek. Sötét haján nem ül aranykorona, izmos, tetovált karja nem ígér biztonságot. Csupa halál, düh, tűz, és ha valaki olyan ostoba, hogy erről elfelejtkezik, azt biztosan felemésztik a pokolbéli lángjai."

Fülszöveg:

"Emilia és az ikertestvére, Vittoria strega – olyan boszorkányok, akik az emberek között élnek, meghúzzák magukat, nehogy felfigyeljenek rájuk és üldözni kezdjék őket. Egyik este Vittoria nem ér oda időben a család híres-neves szicíliai éttermébe. Emilia hamarosan rábukkan szeretett ikertestvére holttestére… amit felfoghatatlan módon megcsonkítottak. Emilia összeroppan, és úgy dönt, bármi áron megkeresi a testvére gyilkosát, hogy bosszút álljon – még akkor is, ha réges-rég tiltott fekete mágiát kell használnia hozzá.

Később Emilia megismerkedik Haraggal, a pokol egyik bűnhercegével, akitől már gyerekkora óta óva intik. Harag azt állítja, hogy Emilia oldalán áll, és megbízást kapott arra, hogy derítse ki, ki gyilkolja a szigeten a nőket. De amikor a Gonoszokról van szó, soha semmi nem az, aminek tűnik…"

"Egy nap talán még könyörögni fogsz, hogy csókoljalak meg."

Értékelés:

Már az eredeti, angol megjelenése óta szemeztem a Gonoszok királyságával, úgy éreztem, ez a boszorkányos történet nekem íródott, és kell az életembe. Legtöbbször a borító alapján döntöm el, hogy kell-e a polcomra a könyv, ez pedig tökéletes esete annak, amikor minden ellenérzésemen felülkerekedem - és végül nem bánom meg.

A történet már az első oldalakon kilóra megvett magának a szicíliai elhelyezéssel és az olasz konyha megjelenésével, Maniscalco leírásaitól szinte éreztem az illatokat, és láttam magam előtt az ételeket. Ez a részletes leírás egyébként előnyére válik a kötetnek, hiszen nemcsak akkor találkozunk vele, mikor Emilia a konyhában tevékenykedik, hanem a cselekmény előrehaladtával szinte minden fontos eseménynél és helyszínnél előjön.

Emilia tehát családja intelmei ellenére elkezd nyomozni ikertestvére gyilkosa után, és folyamatosan a dühéből táplálkozva halad az úton. Hihetetlenül élveztem a nyomozást, ahogy összeállt a kirakós néhány darabja, és nem is bánom, hogy néhány kérdésemre nem kaptam választ - sok helyen talán erőltetettnek is érződtek volna. 

A Gonoszok királysága esetében - ahogy gyakorlatilag mindig -, maguk a gonoszok voltak a kedvenceim, azonban pontosan itt jött elő az egyik problémám is. Vérengző fenevadakként írják le az olvasónak a pokol hét hercegét, azonban ők ennél sokkal többek. Emilia szám szerint négyükkel találkozik (ki gondolná, hogy pont tőlük intette őt óva nagymamája?), és nekem ezek a jelenetek érződtek gyengébbnek. Volt például olyan, amikor túl könnyen megoldódott a bonyodalom. Valamiért nem tudom elképzelni, hogy a pokol egyik hercege, egy démon "csak úgy" megfutamodik egy olyan boszorkány elől, aki gyakorlatilag csak altató bűbájokra és démonidézésre képes. A másik problémám az utóbbi volt: Emilia képességei gyakorlatilag haszontalanok, mintha nem is léteznének.

Ezeket ellensúlyozta Harag jelenléte és kettőjük kapcsolata. Élek-halok az ellenséges viszonyokért, amikor érezhetően nem kedvelik egymást a szereplők, és a kényszerből együtt töltött idő alatt folyamatosan szívják egymás vérét. Emellett viszont Harag apró figyelmességei is nagyon tetszettek (például a ruhák, amiket Emiliának hagyott).

Egyébként utóbbi volt az elsődleges oka annak, hogy elolvastam a kötetet, nagyon vágytam egy olyan történetre, ahol a gonoszt választja a főhős. Bár végül ezt nem kaptam meg, nagyon reménykedem, hogy a sorozat többi részében beteljesül az álmom, mert a kémia abszolút adott volt kettőjük között, és cselekedjen bármit Harag, én biztos vagyok benne, hogy Emilia és a főztje végül meglágyítja a szívét.

Sajnos a sorozat utolsó részének nagy csattanóját lespoilereztem magamnak, de ennek ellenére nagyon várom a folytatást, és biztosan elkísérem Emiliát az útján!

"A gyász kettéhasított. A düh fegyvert kovácsolt a darabokból.

Ideje volt bevetni."

Kiadási információk:

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalszám: 440

ISBN: 9789635973514

Megjelenés ideje: 2022. december 12.


Itt megvásárolhatod

A könyv a moly.hu oldalán

A recenziós példányt köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak!