Értékelés: Lisa Jewell - A föld nyelte el

"Ellie Mack egyszerűen tökéletes volt. Tizenöt éves, a legkisebb a három testvér közül. Szerették a szülei, a barátai, a tanárai, a pasijával álompárt alkottak. Már csak néhány nap volt hátra, hogy kezdődjön az idilli, vizsgák utáni nyári szünidő. Előtte állt az élet.

Amikor a föld nyelte el."

"Az olyan ember, aki nem tud szeretni, de kétségbeesve vágyik arra, hogy szeressék, nagyon veszélyes."

Fülszöveg:

"Tíz év telt el, Ellie édesanyjának, Laurel Macknek időközben tönkrement a házassága. Most egy kávézóban megismerkedik egy férfival, aki váratlanul vonzónak bizonyul. Laurel meglepetten érzi, hogy a flört kezd komolyra fordulni: máris ott tartanak, hogy a férfi, Floyd bemutatja a lányainak. És Laurel lélegzete elakad – mert Floyd legkisebb lánya szakasztott úgy néz ki, mint Ellie.

Hogyan lehetséges mindez? Egyáltalán hova tűnt Ellie? Laurelben újra feltolulnak a nagy nehezen szőnyeg alá söpört kérdések."

"Ellie aprónak és védtelennek látszik, ahogy befordul azon az utolsó sarkon, úton a végzete felé, mint egy díjnyertes hülye."

Értékelés:

Az írónő másik könyve, a Fenti lakók olvasása után tudtam, hogy Jewell és én még nem végeztünk, tartogat számomra további meglepetéseket. Szokásomhoz híven egyébként a borítóra figyeltem fel elsőként, a maga módján hihetetlen gyönyörű. 

A könyv több szemszögben íródott, egy-egy eseményt más karakter által ismerünk meg: kezdetben Lauren mindennapjai és az Ellie elrablása előtti időszakok váltakoznak, de később az elrabló, valamint Floyd - Lauren új barátja - belső gondolataival is találkozunk. Hihetetlen izgalmas volt így olvasni a történetet, mindvégig fenn tudta tartani az érdeklődésem, sőt, Ellie szemszöge miatt talán még gyorsabban pörgettem a lapokat, hogy minél előbb megtudjam, mi történt vele.

Érdekes, hogy Jewell könyveiben, bár más módokon, de mindig hangsúlyos szerepet kapnak a babák és a gyerekek. Ebben az esetben már viszonylag korán rájöttem a titokra, ami Poppyt övezte, de ennek ellenére is megdöbbentem, mikor a teljes történetét megismertem. Kezdem úgy érezni egyébként, hogy nagyon egyszerű engem becsapni, sok olyan részleten eldobtam az agyam, amit más akár már kilométerekről látott volna :D

Jewell saját maga bizarrként jellemezte a könyvet, és egyet kell hogy értsek vele, bár szerintem ennél ez a történet sokkal több volt. Szívszorító volt, izgalmas volt, fordulatos volt: az elejétől fogva úgy gondoltam, tudom mi történt, végül pedig kiderült, mekkorát tévedtem, ugyanis legalább 3 csavarra abszolút  nem számítottam.

Emellett viszont van egy szó, ami folyton eszembe jut. Brutális. Mindaddig nem gondoltam így, amíg meg nem ismertem Ellie és elrablója - akinek a kilétét az első pillanattól fogva biztosra tudtam - szemszögét is.

"Az eltűnése előtti hónapok voltak élete legjobb hónapjai."











Kiadási információk:

Kiadó: XXI. Század Kiadó
Oldalszám: 302
ISBN: 9789635683710
Megjelenés ideje: 2023. április 27.


Itt megvásárolhatod
A könyv a moly.hu oldalán
A recenziós példányt köszönöm a XXI. Század Kiadónak!