Értékelés: Sara Wolf - Szívet szívért

Fülszöveg:

"Zera ​egy boszorkány halhatatlan katonájaként kénytelen élni. Nightsinger egy szelencében tartja Zera szívét, így a lány hiába szeretne szabadulni a helyzetből, kérdés nélkül szolgálnia kell őt. Egészen addig, amíg Nightsinger meg nem kéri, hogy hozza el egy herceg szívét a sajátjáért cserébe. De van egy feltétel: ha lelepleződik a királyi udvarban, akkor Nightsinger inkább elpusztítja Zera szívét, mint hogy végignézze, ahogy a boszorkányokat gyűlölő nemesek megkínozzák. 

Lucien d’Malvane koronaherceg pont annyira utálja az udvart, amennyire az szereti őt – a tanárai félnek kijavítani a hibáit, és minden nő az ő kegyeit keresi. Senki nem mer szembeszállni vele – Lady Zera érkezéséig. Zera nem foglalkozik az udvari protokollal, fel van vágva a nyelve, féktelen, és a herceg vérét akarja. Nem kell sok idő hozzá, hogy a büszke herceg is az ő szívét vegye célba. 

A lány, akinek nincs vesztenivalója, és a fiú, akinek mindene megvan, veszélyes macska-egér harcba kezd. 

A győztes elnyeri a vesztes szívét. Szó szerint."

"- Az emlékek veszélyes dolgok – jegyzem meg halkan.

- Igen. Néha túszul ejtenek – ismeri el. – De az, hogy vannak emlékeink, hogy képesek vagyunk emlékezni, újra és újra felidézni, újra átélni őket, amikor nehéz az élet… azt hiszem, azért megéri."


Értékelés:

A december mindig stresszes időszak egy egyetemista számára: folyamatosan nő a beadandók és a vizsgák végeláthatatlan tengere, és újra beköszön a stressz karácsony előtt. Én sem vagyok ez alól kivétel, ezért is vagyok nagyon hálás és boldog, hogy most talált meg a Szívet szívért: pontosan erre volt most szükségem.

Egy nagyon összetett történetet kaptam, és több érzés is kavarog bennem. Egyrészt nagyon jól esett a könnyed és humoros írásmód, a csipkelődések a szereplők között, valamint a pörgős cselekmény. Ezek miatt - függetlenül attól, hogy a téma ennél jóval komolyabb, - igazi kikapcsolódás és felüdülés volt esténként ellátogatni Zera világába.

Már az elején megragadott a történet, egyszerűen imádom, mikor egyből a közepébe csapunk, és csak később tudjuk meg az oda vezető eseményeket. Nagyon különleges a világ is, amibe belecsöppenünk, rengeteg kedvenc elememet már az elején felfedeztem: kapunk egy mogorva herceget, nemesi intrikákat, egy különleges felépítést, boszorkányokat és szörnyeket, valamint egy enemies to lovers szálat (ellenségekből szerelmesek), amiért élek-halok!

Kicsit hiányoltam, hogy többet is megtudjunk a múltról - gondolok itt a háborúra, a boszorkányokra, valamint csak morzsákból tudjuk meg, hogy az egyik nemesi család felmenői boszorkányok voltak, amiről nagyon szívesen olvastam volna még. A mágikus lényeket is csak aligátorok formájában tudtam elképzelni, nekem ennél több leírásra van szükségem.

Bár Zera gondolatai láttán néha elbizonytalanodtam, kedvelem-e őt, be kell látnom, hogy egy igazán erős főszereplővel van dolgunk. Igaz, sok vesztenivalója nincsen, mégis bátor és akaratos, valamint egész cseles is - de ami leginkább tetszett benne, hogy hiába nincs szíve, mégis úgy gondolkodott és cselekedett, mintha lenne. Bevallom, akármennyire klisés fordulat lett volna, nagyon vártam, hogy egy beteljesült szerelemtől varázslatosan visszakapja a szívét, de mégsem bánom, hogy nem ez történt.

Az utolsó néhány fejezetet csak úgy faltam, még az is lehet, hogy megdöntöttem a saját rekordom. Az írónő folyamatosan építette fel a történetet a tetőpontig, Zera gondolatai is egyre többször jártak a küldetése - és egy bizonyos valaki - körül, és alig tudtam kivárni, amíg elérük a történésekhez. Itt nem teljesen azt kaptam, amire számítottam, kicsit furcsán is néztem olvasás közben (itt a szörnyes jelenetre nézek), de a legnagyobb problémám mégis az utolsó néhány oldal. Hogy lehet ekkora függővéget írni, bármi magyarázat nélkül!? Azonnal kérem a következő részt!


"A legbölcsebb polydiszkuszok által írt könyvekből tudom, hogy a bolygó gömbölyű, hogy a nap körül kering, és hogy tőlünk keletre és nyugatra, a leghidegebb területeken mágneses pólusok vannak, és hiszek a bölcseknek, de azt semmiképpen nem tudom elhinni, hogy a bolygó még egy ilyen arrogáns alakot hordana a hátán, mint Lucien herceg."

Kiadási információk:

    Kiadó: Maxim
    Megjelenés ideje: 2022. július 7.
    Oldalszám: 400
    ISBN: 9789634992325


A recenziós példányért, valamint az élményért köszönet a Maxim kiadónak!

Itt megvásárolhatod

A könyv a moly.hu oldalán

A könyvet a Maxim kiadó jóvoltából olvashattam, az őszinte véleményemért cserébe.