Értékelés: Ecsédi Orsolya - Juli vagyok, könyvmoly

Fülszöveg:

"Juli még soha nem volt szerelmes. Azaz dehogynem volt: csak éppen könyvek szereplőibe. A valódi, hús-vér fiúkban nincs semmi érdekes, ha egy kitalált hőssel hasonlítja őket össze az ember, nem igaz? Hiszen a képzeletbeli könyves kedvenceink erősek és titokzatosak, angyalok és démonok, csábító rosszfiúk és született romantikusok, akikben egy a közös: vonzanak, mint a mágnes. Vagy ez csak addig igaz, míg túl közel nem megy hozzájuk az ember?

Juli megkapja a lehetőséget, hogy kiderítse a választ erre a minden valódi könyvmolyt foglalkoztató kérdésre. Élete legizgalmasabb és legveszélyesebb utazása egy könyvvel kezdődik, természetesen, a története végét viszont neki magának kell megírnia."

"És most jön a lényeg. A hármas tétel. Az, hogy a karakterétől függetlenül igazából mindenki főszereplő a saját életében."


Értékelés:

Nehéz úgy értékelést írni, hogy nem feltétlen tartozom a könyv célcsoportjába. Sajnos én nagyon öregnek éreztem magam Juli kalandozásai közben, de azt kell mondjam, a megfelelő közönségnek ez egy tökéletes olvasmány lenne. Végig láttam magam előtt az általános iskolás énemet, ahogy egy másik könyvmoly lányról olvasok, aki egy másik történet szereplője, és abban biztos vagyok, hogy akkor imádtam volna Juli világát.

Ami biztos, hogy a lelkemnek nagyon jót tett a könyv, közel 200 oldalt egy ültő helyemben elolvastam, ami tőlem nagyon szokatlan. Jól esett, hogy nem kellett gondolkoznom közben, valamint újra és újra rám tört egy nosztalgikus érzés is, ami visszarepített közel 10 évet az időben.

A kedvenc elemeimet is sikerült felfedeznem benne: karakterfejlődés a főszereplő részéről, mágikus elemek, és egy olyan szerelmi szál, ami lassan bontakozik ki a történet előrehaladásával. Az egyetlen, és legnagyobb problémámnak az bizonyult, amit már korábban is említettem: nem feltétlen nekem íródott a könyv (főleg, mert mostanában az igazán brutális cselekményekért vagyok oda).

Ennek ellenére minden könyvmolynak szívből ajánlom, hogy ismerje meg Julit és a bolondos éjszakai kalandjait mindenki kedvenc hímnemű szereplőivel, mert igazán megéri!

Kiadási információk:

    Kiadó: Kolibri

    Oldalszám: 324

    ISBN: 9789635992362

    Megjelenés időpontja: 2022. szeptember 19.


Itt megvásárolhatod

A könyv a moly.hu oldalán

A recenziós példányért, valamint az élményért köszönet a Kolibri kiadónak!