Értékelés: Lauren Asher - The Fine Print (Az apró betűs rész)

 "Minden áldott nap azon dolgozom majd, hogy legyen okod mosolyogni, még akkor is, ha a mosolyodon osztozkodnom kell a világgal."

"Bárkit tönkreteszek, aki a boldogságod útjába áll."

Fülszöveg:

"Rowan ​már régóta nem hisz a szerelemben – Zahra mégis tökéletesnek látszik. Valódivá válhat a mesés kapcsolat, ami közöttük szövődött?

ROWAN
Tündérmesékben utazom: vidámparkokban, produkciós cégekben, ötcsillagos hotelekben. Hatalmas vagyonhoz jutok, ha rájövök, hogyan újítsam meg nagyapám vidámparkját, a Dreamlandet. Elméletben jó ötletnek tűnt felvenni Zahrát, hogy a kreatív ötleteivel segítsen, de aztán megcsókoltam. És álnéven írtam neki üzenetet. Minden a feje tetejére állt, és mire rájöttem, hogy hibáztam, már késő volt. A magamfajtáknak nem jut happy end. A mi végzetünk az, hogy tönkretegyük a saját boldogságunkat.    

ZAHRA
Részegen kritizáltam a Dreamland legdrágább attrakcióját, úgyhogy biztosra vettem, másnap kirúgnak. Ehelyett Rowan Kane álommunkát ajánlott nekem. Hogy mi ebben a csapda? Nos, a világ legszörnyűbb főnöke: Rowan goromba és elérhetetlen, de a szívemet ez nem érdekelte. Legalábbis addig, amíg rá nem jöttem a titkára. Meg kell mutatnom egy milliárdosnak, hogy a pénz nem old meg mindent. Főképp nem a kettőnk kapcsolatát.

Vajon Rowan képes új esélyt kérni? És Zahra mer még hinni neki? És mindeközben sikerül megújítani a Dreamlandet, azaz teljesíteni a nagyapa végakaratát?"

"Meghaltam, és a pokolba jutottam. Zahra sorozat-SMS-ező."

Értékelés:

Rólam általánosan elmondható, hogy hadilábon állok a romantikusokkal: nem szokásuk sem lenyűgözni, sem magukkal ragadni, sőt, sokszor kifejezetten idegesítenek és untatnak. Rég volt már, hogy találtam egy könyvet a műfajban, amitől nem rohanok neki a falnak (fejjel előre), Az apró betűs rész azonban pont ebbe az utóbbi kategóriába tartozik.

Röviden: imádtam. Ezen egyébként én magam is meglepődtem, hiszen az első fejezetek után még nagyon rossz véleménnyel voltam a történetről. Szeretem, amikor bebizonyosodik, hogy tévedtem.

Kezdetben adott a gazdag, bunkó - de ugyanakkor szédítően dögös - Rowan, és az ügyetlen, aranyszívű - ó, és mondtam már hogy szédítően gyönyörű? - Zahra. Az első fejezetekben gyakorlatilag az összes klisés elemmel találkoztam, amelyektől számomra az egész műfaj unszimpatikus. Talán az is közrejátszott ebben a nagy nemtetszésben, hogy kezdetben sokkal többet vártam a kötettől, mint amennyire hivatott: nem kell, hogy úttörő legyen a romantikusok között, és nem kell az sem, hogy valami teljesen újat mutasson.

Ahogy elkezdett haladni a cselekmény, azon kaptam magam, hogy... élvezem? Igen, kifejezetten élveztem. Nem azért, mert elgondolkodtatott, vagy álomvilágot épített, hanem mert könnyed volt és aranyos. Egy percig sem éreztem azt, hogy belefulladok az információkba (mint sok fantasy esetében), egymást követték a humoros jelenetek és leírások. Zahra és Rowan kapcsolata abszolút levett a lábamról, de az Ani és Rowan között kialakult barátság talán még előbbinél is jobban. Aniról - Zahra húgáról - tudni kell, hogy Down-szindrómával született, azonban ez nem akadályozza abban, hogy boldog legyen és Dreamlandben dolgozzon és kerítőnőt játsszon. Annyira, annyira megmelengette a szívem gyakorlatilag minden jelenet, amiben felbukkant! 

Bár egy csavaron kívül az összeset kilométerekről láttam - a klisés romantikus dolgokat, ugye -, az élményből ez nem vett el, de szerintem nem is kellett, hogy nagy meglepetést okozzon. Rowan karakterfejlődése már magában kárpótolt minden hiányosságért: mert bizony, hatalmas változáson esett át a könyv végére (sőt, meg is könnyeztem)! A zárkózott, mogorva milliomosból törődő, szerelmes férfi lett, aki még talán az én szívem is elrabolta ;)

Na jó, a végére azért megkockáztatom kijelenteni: romantikus könyv ennyire még soha nem vett le a lábamról.

Kiadási információk:
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 376
ISBN: 9789635975174
Megjelenés ideje: 2023. november 30.

Itt megvásárolhatod



A recenziós példányt köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak!