Értékelés: Maksai Kinga - Most már biztosan hazaér

Dóra unalmas kismama élete órák alatt fordul fel, amikor férje egyik éjszaka nem ér haza a céges partiról. Egyik pillanatról a másikra azon kapja magát, hogy egyéves kisfiával a karján figyel meg embereket, nyomoz, kutat, mint egy gyesen lévő titkos ügynök. Miközben folyamatosan észnél kell lennie, hogy vajon kivel oszthat meg információkat, vagy kinek hiheti el az állításait, aki látszólag segíteni akar neki.


Fülszöveg:

Fiatal pár él kellemes családi házban egyéves kisfiukkal, Budapesten, kertvárosban.
A férj irodában dolgozik. Egy este a céges buli után nem jön haza.
Vajon elhagyta Dórát? Szeretője van? Vagy tényleg eltűnt? – itt indul Maksai Kinga pszichológiai thrillere, amelyben az idegtépő kezdet után csak fokozódik a feszültség.

Kiben bízhat Dóra? Az apja magándetektívet akar fogadni. Telnek a napok, az eleinte kelletlen rendőrök végre nyomozásba fognak.
Dóra minden pillanatban teljes súllyal érzi az egyedüllétet, lassan már abban is kételkedni kezd, amiben biztos volt. És Dórával együtt az olvasóban is gyanú ébred.

Vajon mi történt? És mi lesz a vége?


Értékelés:

Az utóbbi időben egyre többször léptem ki a komfortzónámból, és olvastam olyan műfajban, amitől mindig is kicsit tartottam. Meglepődtem magamon, mert minél több krimi és thriller könyvet olvastam (és olvasok), annál inkább úgy éreztem (érzem), hogy igazából ez való nekem, hogy magával ránt a történet, és nem tudom abbahagyni az olvasást. A 'Most már biztosan hazaér' is ebbe a kategóriába tartozik.

Főszereplőnk Dóra, aki végigvezet minket az eseményeken, az ő szemszögéből ismerjük meg a többi karaktert, valamint a zavaros gondolatai közt rengeteg múltbéli történést is. Meg kell mondjam, kellett egy kis idő, mire sikerült ráhangolódnom a sokszor teljesen összevissza gondolatmeneteire, mégis úgy érzem, ez volt az ok, amiért igazán közel éreztem magam a karakteréhez. Talán nem ő a legélesebb kés a fiókban, tagadhatatlanul rengeteg meggondolatlan dolgot tesz, de szerintem ezzel igazán sikerült átadni a pánikot és kétségbeesést, amit érzett a történet előrehaladtával.

A többi karaktert nagyon furcsának éreztem, de lehet, hogy csak Dóra gondolataitól alakult ki ez bennem. Nem sok mindent tudunk meg róluk, és ha képbe is jönnek, főszereplőnk gyakorlatilag menekül előlük. Peti kollégái az egész könyv alatt szintén nagyon furcsán viselkedtek, hosszú ideig egyértelműen rájuk gyanakodtam.

A gyilkos kilétét illetően a történet felétől az utolsó néhány fejezetig csak halvány sejtésem volt, ugyanis a nyomozásba Dórát nem igazán avatták be - így pedig az olvasót sem. Ezt az említett utolsó részt kicsit összecsapottnak és befejezetlennek éreztem a hosszú gondolatfolyamok után, egy epilógust még elbírt volna a kötet. 

Összességében nagyon élveztem a könyvet, mindenkinek csak ajánlani tudom - különösen azoknak, akik félnek kilépni a komfortzónából!


Kiadási információk:

        Kiadó: XXI. Század
           Megjelenés időpontja: 2022. május 27.
           Oldalszám: 398
           ISBN: 9789635682201